4 tipy, jak zlepšit svůj zrak

Sdílejte:

Zrak je jedním z nejdůležitějších smyslů, který máme, je proto důležité o něj správně pečovat. Neustále ho namáháme, hledíme na obrazovky či televizory, a stále více lidí se tak potýká s problémy se zrakem. Přinášíme vám několik tipů, které mají příznivý vliv na váš zrak.

Vyvážená strava

Pro dobrý zrak je důležitá správná životospráva s pestrou stravou bohatou na vitamíny z ovoce, zeleniny a ořechů – A, C, E, zinku a selenu. Více než 68 % populace trpí nedostatkem vitaminu A, který nám umožňuje vidět za tmy a v případě jeho nedostatku nastává šeroslepost, souvisí také se zarudnutím víček a svěděním očí.  Asi nejznámější potravinou, která je pro naše oči prospěšná, je mrkev. Ta obsahuje velké množství betakarotenu chránící naše oči proti zánětům a některým poruchám vidění. Kromě mrkve jsou nejbohatšími zdroji vitaminů následujWomans eye and eyesight vision exam chartící potraviny:

  • Ryby a rybí tuk
  • Špenát, kapusta, brokolice, rajčata
  • Meruňky a broskve
  • Žloutky
  • Plnotučné mléčné výrobky

Cvičení očí

Také zařazení několika jednoduchých cviků napomáhá zlepšit zrak, oční cvičení zpomaluje proces stárnutí oka, zlepšuje jejich koordinaci a zmírňuje únavu.

Zkuste pomalu kroužit pohledem (pouze očima) po obvodu hodin, až se znovu dostanete na startovní pozici. Zakružte celkem 5krát na jednu i druhou stranu a nezapomeňte přitom normálně mrkat.

Pro uživatele počítačů a pro lidi, kteří často čtou dlouhou dobu bez přerušení, je vhodným cvikem pomalé mrkání. Dýchejte pomalu a hluboce, při nádechu několikrát normálně zamrkejte, aniž byste se koukali na konkrétní produkt. Při výdechu oči zavřete a uvolněte se.

Noste sluneční brýle

Zapomínat byste neměli ani na ochranu očí před ultrafialovým zářením, noste správný typ slunečních brýlí, který zabrání pronikání 99 a 100 % UVA a UVB. Některé kontaktní čočky poskytují ochranu i proti UV záření, pro jistotu je ale vhodné nosit i sluneční brýle.

Přestaňte kouřit

Kouření zvyšuje riziko nemoci šedého zákalu, poškození zrakového nervu či makulární degenerace.

Pokud pracujete s počítači, nechte každých 20 minut zrak na chvíli odpočinout, podívejte se alespoň 20 sekund mimo obrazovku či si dejte 15 minutovou přestávku. Další zásadní věcí je včasné odhalení problému – tedy pravidelné preventivní prohlídky po čtyřicátém roce života.

 


 

Sdílejte: