Jak pomoci svému zraku?

Sdílejte:

Pokud trávíte hodně času prací s počítačem, čtením nebo sledováním televize, s největší pravděpodobností vás trápí zhoršené vidění resp. horší zrak. Důvodem je, že většinu dne se vaše oči zaměřují na objekty blízko vás, a tak se ve skutečnosti vaše oči „používají“ jen na vidění do blízka. V důsledku toho oči „líné“ a jsou méně schopny zřetelně vidět vzdálené objekty.  

I já jsem se nedávno přichytila ​​při tom, že při řízení mhouřím oči, co jsem předtím nedělala. Proto jsem pátrala po dostupné pomoci, díky níž by se zlepšil můj zrak. Našla jsem si 3 rychlé cvičení, které jsou prý účinné již po krátkém čase: 

Cvičení č. 1 – vynaložte úsilí, abyste se dívali na něco, co je v dálce, a to každých 30 až 60 minut po dobu nejméně 30 sekund. Můžete to udělat tak, že se budete prostě dívat na druhý konec místnosti, ve které se nacházíte, nebo se podívejte ven z okna. 

Cvičení č. 2 – je podobné jako první cvičení, ale rozdíl je v tom, že si dáte ukazováček před nos, ne však blízko něho, ale ve vzdálenosti délky vaší ruky. Dívejte se na prst po dobu několika sekund jen s jedním okem (druhé si zakryjte), a pak se podívejte na něco v dálce (v ideálním případě nejdál, kam dohlédnete). Cvičení opakujte i pro druhé oko, ideální je procvičit si každé oko 20-30 krát. Je to vynikající cvičení pro zlepšení schopnosti zaostřování vašich očí. 

Cvičení č. 3 – Pohybujte hlavou nahoru a dolů, jak byste přikyvovali „ano“. Směrem nahoru se podívejte na strop a směrem dolů zase na prsty na nohou. Toto cvičení posiluje svaly v oblasti krku, čímž se zvyšuje krevní oběh v oblasti hlavy a očí.

Další tipy pro zdraví vašich očí:

  • snižte nebo odstraňte množství přijatého cukru. Ten může být příčinou špatného zraku a platí to i pro cukry v odstaveném ovoci;
  • ačkoli je mrkev obecně považována za zeleninu zlepšující zrak, není to pravda. Je totiž užitečná při obecném zdraví očí, ale ne zraku jako takového. Tato pověst pochází z dob 2. světové války, kdy letci britského ministerstva přesvědčovali Němci, že mrkev pomohla pilotům bombardérů, aby v noci lépe viděli. Bylo to zavádění, protože ve skutečnosti jim v tom pomohl radar – nový tajný letecký systém;
  • Konzumujte borůvky nebo brusinky (případně jejich extrakt) – jsou to bobule, které zlepšují zrak;
  • Procvičujte si oční svaly. Existuje celá řada svalů, které ovládají pohyb očí. Svaly si nejlépe procvičíte při pohledu na obrazovku počítače nebo TV (funguje nejlépe, pokud máte velký displej). Nejprve začněte s cvičením ze středu levé strany do pravé strany a stejně shora dolů. Opakujte asi 20-30 krát. Totéž pak udělejte do kříže, tedy z levého spodního rohu do pravého horního a naopak, stejně tak z pravého do levého rohu, také opakujte 20-30 krát;
  • Zlepšete si ruce a oční koordinaci současně. Nejlépe si ji procvičíte prostřednictvím hry na stránce http://members.iinet.net.au/~pontipak/redsquare.html. Cílem hry je, abyste pohybovali červeným čtverečkem tak, abyste se nedotkli ani hranic vyhrazeného prostoru, ani modrých pohybujících se bloků. Pokud to dokážete po dobu 18 sekund, bude to mistrovský výkon!

 Vaše adminka 🙂

Sdílejte:
Kluci a holky z Bausch + Lomb

Jsme tým. Fascinují nás lidské oči. Máme rádi čočky a vše kolem nich. Pracujeme pro Bausch + Lomb. A snažíme se pomáhat a radit všem, kdo milují kontaktní čočky stejně jako my.